Praca z artystami stanowi niezwykle inspirujące doświadczenie, które na dodatek spotyka się z atrakcyjnym wynagrodzeniem. Piosenkarze, aktorzy, tancerze i muzycy potrzebują kogoś, kto zadba o rozwój ich kariery. Manager gwiazd przegląda i analizuje napływające oferty współpracy. Jeśli uzna je za niekorzystne dla swojego podopiecznego, może je w jego imieniu negocjować. Odpowiada też za kreowanie wizerunku artysty w mediach i promocję wydarzeń, w których bierze udział. Jakie kroki podjąć, aby zostać managerem gwiazd?
Spis Treści
Jak zostać managerem gwiazd? Weź udział w kursie
Środowisko artystyczne rządzi się swoimi prawami. Kluczową rolę odgrywają przepisy dotyczące ochrony własności intelektualnej, z którymi warto zapoznać się dla dobra swojego podopiecznego. Jak zostać managerem gwiazd, gdy dostrzegasz u siebie predyspozycje do pracy w tym zawodzie, ale brakuje Ci wiedzy teoretycznej? Z pomocą przychodzi szkolenie, które przybliży Ci tajniki tej profesji. Kurs poprowadzi praktyk, który ma na koncie wiele owocnych współprac z artystami z pierwszych stron gazet. Podzieli się z Tobą swoją wiedzą popartą doświadczeniem. Wyjaśni także wszystkie kwestie, które pozostają dla Ciebie niezrozumiałe.
Manager artystyczny odpowiada za kontakt z wydawnictwami fonograficznymi
Manager artystyczny odpowiada m.in. za kontakt z wydawnictwami fonograficznymi. Dba o to, aby jego podopieczny miał jak najlepsze warunki kontraktu, które zapewnią mu atrakcyjne zarobki. Przegląda w jego imieniu wszystkie umowy, aby w porę wychwycić niekorzystne zapisy i zamienić je na zabezpieczające interesy obu stron. Na tym etapie pracy przydatna okazuje się dobra znajomość prawa autorskiego.
Manager muzyczny dba o zarobki artysty z platform streamingowych
Dawniej artyści zarabiali na płytach. Dziś krążki sprzedają się w znacznie mniejszym nakładzie. Wiele firm fonograficznych czerpie zyski, umieszczając albumy wykonawców na platformach streamingowych. Reklamy emitowane między utworami stanowią podstawę do wypłacenia wynagrodzenia dla wytwórni. Manager gwiazd musi zadbać o to, aby jego podopieczni też uzyskali odpowiednią zapłatę za swoją twórczość.
Manager artystyczny odpowiada za promocję tras koncertowych
Koncerty i reklamy stanowią dziś główne źródło dochodu piosenkarzy. Manager artystyczny uczestniczy w planowaniu trasy koncertowej. Dba o to, aby ta została odpowiednio wypromowana, a bilety wyprzedane. Przekłada się to na dobre zarobki jego podopiecznego.
Manager gwiazd wybiera kontrakty reklamowe
Manager gwiazd w ich imieniu przegląda i negocjuje kontrakty reklamowe. Wybiera najlepsze propozycje dla swojego klienta, które pozostają zgodne z kreowanym przez niego wizerunkiem. Piosenkarze pojawiają się dziś w spotach reklamowych w telewizji, na bannerach promujących znane sieci handlowe, ponadto wielu z nich świadczy usługi marketingowe na swoich kontach w social mediach. Artyści pokazują swoim fanom suplementy diety, książki, kosmetyki, ubrania, a nawet zabiegi medycyny estetycznej, z których korzystają. Manager muzyczny musi znać podstawy marketingu i reklam cyfrowych, a także prawo, które reguluje ich emisję. Jego podopieczny nie może np. sugerować, że suplement diety leczy.
Manager muzyczny promuje artystę na eventach
Osoba, która pracuje jako manager gwiazd, musi wiedzieć, gdzie powinni pokazać się jego podopieczni. Odpowiada za wybór eventów i akcji charytatywnych, w których uczestniczą piosenkarze. Wspomniane aktywności stanowią bowiem podstawę kreowania ich wizerunku w mediach, co z kolei przekłada się na kontrakty reklamowe.